Pravila i Uslovi Pravila i Uslovi Kupovine Avio Karata – playtravel.rs

Vaše mesto za sve informacije i kupovinu avio karata.

Potvrdom “Završi Rezervaciju” nakon odabira letova, unosa podataka o putnicima i popunjavanja podatka o kreditnoj kartici, prihvatili ste sledeća pravila i uslove:

PROMENA IMENA NIJE DOZVOLJENA

OTKAZIVANJE/PROMENA LETA NIJE DOZVOLJENA osim ukoliko u uslovima kupovine avio karte “Flight Therms and Conditions” nije drugačije naznačeno.

LETOVI NISU POTVRĐENI SVE DO FINALNE AUTORIZACIJE KARTICE I IZDAVANJA AVIO KARTE.

Kada potvrdite da ste pročitali i da se slažete sa svim uslovima procesa rezervacije, nakon što ste pritisnuli „Završi Rezervaciju“, složili ste se sa odabranim planom puta, svim uslovima i cenom avio karte.

Veoma je važno da pažljivo pregledate plan puta pre nego što pritisnete dugme “Završi Rezervaciju”:

Proverite da li ste odabrali željeni datum putovanja (ponekad se datumi koje ste prvobitno uneli mogu poništiti/promeniti usled pretrage napred-nazad u zavisnosti od pretraživača koji koristite).

Pažljivo proverite plan leta; detaljno proučite vremena i datume Vaših letova (ponekad neki letovi sa presedanjem podrazumevaju noćenja, promenu aerodroma ili je dolazak na destinaciju usled različitih vremenskih zona i dužine putovanja sledećeg dana u odnosu na datum polaska).

Proverite da li Vas odabrani letovi vode na željeni aerodrom: gradovi kao što su London ili New York imaju nekoliko aerodroma gde ćete upisom grada London u pretragu dobiti ponuđene letove za sve aerodrome u Londonu: Gatwick, Heathrow, London City Airport i sl.; New York (John F. Kennedy – JFK, La Guardia- LGA ili Newark- EWR), Washington DC (Dulles-IAD, Baltimore – BWI i Reagan National – DCA). Takođe, imajte u vidu da neki gradovi nose identične nazive poput Manchestera NH (MHT) i Manchestera UK (MAN). Važno je znati da neke avio kompanije promovišu letove za aerodrome koji su udaljeni od većih gradova nekada i više od 100km. Na primer, Ryanair nudi letove za Frankfurt iako avion zapravo sleće u Hahn koji je udaljen od Frankfurta više od 130km.

Neophodno je znati da ponekad predložene solicije mogu podrazumevati let ka jednom, a polazak sa drugog aerodroma (npr. let ka aerodromu London-Gatwick i povratni let sa aerodroma London Heathrow). To je čest slučaj za sve veće svetske metropole kao što su New York, London, Paris, Sao Paolo, Buenos Aires, Tokyo, Milan itd.
Budite obazrivi sa tipovima aviona kojim se obavlja Vaše putovanje (Aircraft). Neke avio kompanije za deo svojih putovanja koriste vozove ili autobuse. To je ponekad u brzini moguće prevideti, tako da je uvek potrebno detaljno proveriti odabrani plan puta kao i prevozna sredstva do Vaše krajnje destinacije. Neke od destinacija na koje se stiže kombinacijom vazdušnog i železničkog prevoza su Ottawa, Stuttgart, Heidelberg, Bern. U Francuskoj su brzi vozovi TGV deo avionskog reda vožnje i nose brojeve letova, a naš sistem ih prikazuje kao Train pod sekcijom “Aircraft”.

Obavezno proverite ukupnu cenu avio karte. Aerodromske takse uvek su uračunate u prikazani iznos plana puta, već na prvom koraku rezervacije.

Proverite da li ste ispravno napisali ime i prezime putnika i da li ste uneli podatke pravilnim redosledom (obratiti pažnju: najčešća greška je zamena polja za ime sa poljem za prezime). U polje predviđeno za podatke o putniku uvek je potrebno uneti tačno ime i prezime kako je napisano u putnoj ispravi (bez “kvačica”). Slova Ć, Š, Đ, Č, Ž uneti kao C, S, D, C, Z. Ime i prezime sa identifikacijskog dokumenta mora se poklapati sa imenom na karti. Za sve nedoumice molim Vas da nas odmah kontaktirate. Ukoliko ste se nedavno venčali i putujete u inostranstvo radi promene imena i izrade nove putne isprave, molimo Vas da nas pre kompletiranja rezervacije i uplate rezervacije obavestite o tome.

Porezi

Avio karte – ovaj deo računa je van nadležnosti playtravel.rs ili bilo koje druge turističke agencije.

Rezervacija i kupovina

Za sve rezervacije napravljene putem playtravel.rs kupovinu možete izvršiti opštom uplatnicom u bilo kojoj poslovnici Banca Intesa (poziv na broj šifra rezervacije – PNR).

UNIQA Putno Osiguranje

Svim našim putnicima preporučujemo kupovinu UNIQA polisa putnog osiguranja koja su najčešće minimalan trošak, a pružaju visok stepen zaštite u slučaju neočekivanih situacija. Cenovnik usluga možete pogledati ovde.

Identitet putnika

Ime i prezime putnika mora odgovarati podacima naznačenim u putnoj ispravi. Molimo Vas, imajte na umu da nakon izdavanja avio karata nije moguće naknadno promeniti ili korigovati imena. Avio karte su neprenosivi dokument i nikako se ne mogu preneti na drugu osobu.

Prema pravilima svih avio kompanija, promene imena na rezervaciji nisu moguće, i nije moguće koristiti avionsku kartu sa tuđim imenom za sopstveno putovanje.

Starosne grupe putnika u avio saobraćaju su:

– mala beba do navršene dve godine starosti (Infant),
– dete od dve do navršenih dvanaest godina starosti (Child),
– omladinci od dvanaest do navršenih dvadeset i pet godina starosti (Youth)
– odrasle osobe (Adults).

Male bebe, deca i omladinci često mogu ostvariti popust prilikom kupovine avio karata, kako bi ste obezbedili kupovinu najpovoljnije avio karte neophodno je da obratite pažnju i proverite da li ste ispravno uneli datume rođenja putnika koji odgovaraju datumu rođenja navedenom u putnoj ispravi. Ukoliko Vaše dete treba putovati samo, molimo Vas da nas prethodno kontaktirate kako bismo Vas upoznali sa uslovima kupovine avio karata za decu bez pratnje.

Odgovornost za web stranicu

Ukoliko se prilikom procesa kupovine stranica “zamrzne” ili Vam se prekine internet veza, molimo Vas kontaktirajte nas i proverite da li ste uspešno izvršili kompletnu proceduru rezervacije.

Duple rezervacije

Ukoliko prilikom rezervacije napravite grešku, molimo Vas da pogrešno napravljenu rezervaciju sami otkažete ili nas, pre nego što napravite novu, kontaktirate kako bismo istu otkazali za Vas.

Turistička agencija ne preuzima odgovornost u slučaju duplih rezervacija. Avio prevoznik zadržava pravo otkaza rezervacije i/ili kupljene karte bez prethodne najve.

Potvrda rezervacije i potvrda o izdatoj karti

Većina rezervacija avio karata se može videti na stranici www.checkmytrip.com, odmah nakon što je rezervacija potvrđena. Za proveru rezervacije na checkmytrip.com unesite Vaše prezime i šifru rezervacije (PNR) koji ste dobili nakon prijema potvrde rezervacije avio karte. Nakon rezervacije možete videti potvrđenu rezervaciju, a nakon izdavanja avio karte na prikazu će biti vidljiv i serijski broj karte. Dolaskom na stranicu checkmytrip.com, ukoliko na stranici možete videti serijski broj karte, upotrebite opciju “Print Itinerary” – na levoj strani internet stranice – kako biste odštampali detalje Vaše avio karte. Kod koji se sastoji od šest karaktera, slova i brojeva (PNR) koji dobijate prilikom prijema potvrde o rezervaciji može se razlikovati od koda koji koristi avio kompanija, a koji se takođe nalazi na stranici checkmytrip.com ili na primljenoj potvrdi Vaše rezervacije.

Ukoliko na Vaš email ne dobijete elektronsku avio kartu i/ili prilikom dolaska na stranicu checkmytrip.com ne vidite broj karte unutar 24 h od dana rezervacije, molimo Vas da nas odmah kontaktirate.

Ukoliko ste prilikom rezervacije avio karte ostavili kreditnu karticu koja je odbijena prilikom naplate, sistem će Vam automatski poslati email sa molbom o ostalim opcijama plaćanja Vaše avio karte.

Ukoliko iz tehničkih razloga nije moguće izdati Vašu kartu, biće Vam poslato obaveštenje u najkraćem mogućem roku te će Vam biti ponuđena najpovoljnija alternativna opcija putovanja. Ukoliko Vam navedena ponuda ne odgovara, a prvu ste rezervaciju potvrdili kreditnom karticom, Vaša će rezervacija biti otkazana, a kreditna kartica neće biti zadužena za iznos avio karte.

Vreme odgovora

Radnim danom od 08-20 časova, playtravel.rs će Vas kontaktirati između pola i 2 sata od prijema potvrde Vaše rezervacije ili dostavljenog upita.

Većinu potvrda Vam šaljemo u periodu od 30 minuta do 1 sat od trenutka kompletiranja rezervacije. Dokumeint koji primite na e-mail potvrđuje da ste uspešno izvršili rezervaciju, dok avio karta i/ili hotelski smeštaj nisu zagarantovani sve do konačno izvršenog plaćanja putem platne kartice, naloga za prenos, opštom uplatnicom ili gotovinom. U retkim situacijama iz tehničkih razloga putem sistema Vam se može pojaviti nevažeća ponuda. Ukoliko se to dogodi, kontaktiraćemo Vas u najkraćem mogućem roku i ponuditi alternativnu opciju.

Otkazivanje i promene

Postoje više kategorija otkazivanja/promena:

1. Otkazivanje ili promene izvršene od strane avio kompanije bez saglasnosti putnika (Involuntary Change);
2. Otkazivanje i promene koje zahteva putnik (Voluntary Change);
3. Otkazivanje putovanja uzrokovano bankrotom avio kompanije;
4. Otkazivanje u slučaju postojanja duplih rezervacija;
5. Redosled kupona za let i njihova upotreba.

1. Otkazivanje ili promene izvršene od strane avio kompanije bez saglasnosti putnika (Involuntary Change)

Avio kompanije usred nepredviđenih okolnosti, zadržavaju pravo promene rada letenja bez prethodne najave i obaveštavanja. Usled loših vremenskih uslova, prirodnih katastrofa, globalnih, ratnih ili zdravstvenih problema, bankrota avio kompanije, problema s kapacitetom avio kompanija može otkazati ili promeniti vreme leta.
Elektronska karta (e-karta) je ugovor između avio kompanije i putnika.

playtravel.rs i njeni izvršni partneri posluju i deluju kao agenti avio kompanija i nisu odgovorni za postupke izvršene od stane avio kompanije. Ukoliko dođe do nepovoljne situacije koje su u skladu sa zakonom o pravima i zaštiti putnika u avioprevozu, avio kompanija se može odreći standardnog iznosa naknade kod otkazivanja/promena i vratiti putniku inače nepovratna sredstva. Avio kompanije takođe mogu ponuditi druge načine kompenzacije ukoliko je putniku uskraćena usluga. Za tačne informacije o pravima putnika u vazdušnom saobraćaju u slučaju neuobičajenih i vanrednih situacija, svakako pročitajte ZAKON O PRAVIMA I ZAŠTITI PUTNIKA U AVIO SAOBRAĆAJU.

Ukoliko avio kompanija promeni raspored letova i predloži novi raspored koji je prihvatljiv putnicima, avio kompanija će o svom trošku izvršiti promenu, dok ćemo Vam potvrdu i nove detalje leta i avio kartu poslati na e-mail.

Ukoliko zbog opravdanih razloga avio kompanija značajnije promeni raspored letova i novi raspored nije prihvatljiv putnicima, ostvarujete pravo na refundaciju sredstava za neiskorišćeni deo avio karte. Iznos sredstava koji će biti refundiran (ukoliko je refundacija prethodno odobrena od strane avio kompanije) će biti umanjena za iznos naknade za izdavanje karte – ticketing service charge (TSC).

2. Otkazivanje i promene koje zahteva putnik (Volontary Change);

Otkazivanje i promene datuma putovanja podložne su uslovima avio karte sa kojima ste se složili prilikom procesa rezervacije avio karte (kod većine kupljenih avio karata nije dozvoljeno izvršiti promenu datuma putovanja ili izvršiti refundaciju sredstava, samo za neke avio karte dozvoljena je delimična refundacija, stoga pre potvrde rezervacije neophodno je da pažljivo pročitate uslove Vaše avio karte, dok u slučaju nedoumica i/ili nejasnoća molimo Vas da nas kontaktirate putem e-maila pricajtesanama@playtravel.rs)

Ukoliko želite da otkažete Vaše putovanje, a prema uslovima avio karte imate pravo na refundaciju sredstava, sredstva će Vam po odobrenju avio kompanije biti vraćena (najčešće u roku 6-8 nedelja od trenutka kada ste podneli zahtev za otkazivanje avio karte). Važno je da nakon što ste se odlučili da želite otkazati Vašu kartu, zahtev za otkazivanje avio karte podnesete na sledećoj stranici pre datuma putovanja koji je označen na Vašoj avio karti (link ka formi za podnošenje zahteva). Zahtev za otkazivanje avio karte u slučaju bolesti ili nekog drugog sličnog zdravstvenog razloga možete podnedi uz kopletnu lekarsku dokumentaciju, za sva dodatna pitanja i informacije možete nam pisati na pricajtesanama@playtravel.rs

Promena datuma putovanja, pre ili nakon polaska podleže uslovima avio karte sa kojima ste se složili prilikom procesa rezervacije avio karte. Ukoliko je promena datuma u avio karti dozvoljena, možete podneti zahtev na sledećoj stranici (link ka formi za podnošenje zahteva) sa željenim datumom putovanja i šifrom rezervacije Vaše avio karte, a mi ćemo Vam shodno uslovima avio karte i raspoloživosti mesta na traženim letovima dostaviti iznos promene, ukoliko je ona podložna promeni. Ukoliko Vam novi plan puta i pripadajući iznos naknade za promenu datuma putovanja odgovaraju, pošaljite nam pismenu potvrdu. Nakon evidentiranja Vaše uplate, poslaćemo Vam novu avio kartu za Vaše putovanje.

3. Otkazivanje putovanja uzrokovano bankrotom avio kompanije

U slučaju bankrota avio kompanije playtravel.rs ne preuzima odgovornost.
Refundaciju sredstava playtravel.rs će izvršiti odmah nakon prijema sredstava od avio kompanije.
Sve informacije o statusu avio karata nakon bankrota avio kompanije playtravel.rs će pravovremeno informisati putnike.

4. Otkazivanje u slučaju duplih rezervacija

U slučaju duplih rezervacija, avio kompanija zadržava pravo na otkazivanje kupljene avio karte bez prethodne najave, playtravel.rs ne preuzima odgovornost u ovakvim situacijama. Neophodno je da ukoliko ste napravili rezervaciju na više mesta, otkažete sve ostale rezervacije nakon kupovine avio karte.

5. Redosled kupona za letove i njihova upotreba

Avio karta validna je samo ukoliko sve kupone iz avio karte koristite po redosledu koji je naveden nakon izvršene kupovine.

Avio karta za koju je putnik izvršio plaćanje validna je za prevoz od odabranog aerodroma, preko naznačenih mesta međusletanja ili transfernih mesta, do odabranog aerodroma sletanja navedenog na avio karti. Cena avio karte koju je putnik kupio izračunata je u skladu sa uslovima avio kompanije na osnovu celokupnog putovanja naznačenog na karti. Ukoliko putnik želi promeniti rutu putovanja, u obavezi je da unapred kontaktira agenciju ili avio kompaniju kako bi, ukoliko uslovi to uslovi tarife na kojoj je izvršena kupovina avio karte, dozvoljava promenu rute ili eventualno suspenziju nekog od kupona. Cena avio karte za novu rutu putovanja ponovno će biti izračunata u skladu sa uslovima, nakon čega će putniku biti ostavljena mogućnost da prihvati novu cenu ili ostane pri predhodnoj ruti putovanja. Ukoliko putnik promeni rutu putovanja bez prethodnog sporazuma sa turističkom agencijom, turistička agencija zadržava pravo primeniti ispravnu cenu avio karte za putnikovu stvarnu rutu i naplatiti od putnika bilo koju razliku u ceni između one koju je putnik platio i one koja se primenjuje na promenjenoj ruti putovanja u skladu sa uslovima i pravilima koje određuje avio kompanija za odabranu rutu.


Primanje obaveštenja sa naše strane

Molimo Vas da prilikom unosa kontakt informacija prilikom procesa rezervacije avio karte, proverite da ste ispravno upisali Vašu e-mail adresu. Ukoliko dođe do greške i izvršite unos pogrešne e-mail adrese, nećete biti u mogućnosti prihvatiti potvrdu rezervacije nakon završetka precesa rezervacije avio karte. Takođe, proverite da Vam je e-mail servis u funkciji, a Vaše sanduče ima mesta za prijem novih poruka. Ispravna e-mail adresa je od velike važnosti, kako ćete sva obaveštenja vezane za rezervaciju avio karte primiti putem e-maila koji ste koristili prilikom rezervacije, molimo Vas da isti proveravate i nakon što ste primili potvrdu rezervacije. Važno je znati da, iako ste plaćanje rezervacije potvrdili Vašom platnom karticom u trenutku kompletiranja procesa rezervacije, platna kartica može biti odbijena prilikom konačne naplate kartice, u tom slučaju na Vašu e-mail adresu ćemo Vam poslati obaveštenje, kao i molbu za dostavljanjem drugog načina plaćanja Vaše avio karte.

Mogućnost kontakta i greške nastale prilikom procesa izrade rezervacije avio karte

Naše osnovno sredstvo komunikacije je e-mail.

Vaša je odgovornost da prilikom rezervacije navedete ispravnu e-mail adresu i kontakt telefon. U slučaju da e-mail adresa nije validna ili izostane odgovor sa Vaše strane, kontaktiraćemo Vas na broj telefona koji ste koristili prilikom rezervacije. Molimo Vas da prilikom procesa izrade rezervacije unosete ispravne kontakte kako bismo Vas pravovremeno informisali o mogućim promenama ili drugim bitnim detaljima u vezi Vaše avio karte. Ukoliko je Vaša platna kartica prilikom obrade transakcije odbijena, playtravel.rs ne odgovara za kašnjenje ili eventualne promene cene avio karte nastale zbog navedene okolnosti. playtravel.rs ne odgovara za sve okolnosti uzrokovane pogrešnim unosom telefonskog broja, e-mail adrese, pogrešno napisanih imena i prezimena putnika, pogrešnog odabira odredišta leta ili datuma putovanja kao i ostalih grešaka koje možete napraviti prilikom procesa rezervacije avio karte. Ukoliko ste naknadno primetili da je sa Vaše strane došlo do greške, molimo Vas da nas što pre obavestite putem e-maila pricajtesanama@playtravel.rs, nakon čega ćemo Vam u zavisnosti od odgovora avio kompanije predložiti moguća rešenja.

Kreditne kartice; proverite ispravnost podataka, adresu, limit i slično

Nakon potvrde Vaše rezervacije i pre trenutka izdavanja Vaše karte, sledi proces naplate platne kartice koju ste koristili prilikom procesa izrade rezervacije.

Mnogo je razloga zbog kojih platna kartica može biti odbijena, a samo neki od njih su netačno navedena adresa, nedovoljan dnevni limit, Vaša poslednja transakcija naplata nije konačno izvršena i imate manje sredstava nego što ste računali, Vaša banka još uvek ima Vašu staru adresu, a Vi ste se u međuvremenu preselili i sl… Proverite da li na Vašoj platnoj kartici imate dovoljno sredstava (limit) za transakciju kupovine avio karte, kako bismo bili u mogućnosti neometano da izvršimo proceduru izdavanja avio karte na vreme. Ukoliko želite da izvršite plaćanje avio karata u iznosu preko 150.000 RSD, iz sigurnosnih razloga, molimo Vas da nam kopiju Vaše identifikacione isprave i prednje strane platne kartice sa ispunjenim formularom za odobrenje plaćanja kreditnom karticom pošaljete na uplate@playtravel.rs

Unapred Vam zahvaljujemo na saradnji i razumijevanju.

Debitne kartice

Putem servisa playtravel.rs, kartu nije moguće uplatiti debitnim karticama. Molimo Vas proverite da uplatu vršite kreditnim karticama, virmanom ili gotovinom – dolaskom u poslovnicu.

Ukoliko rezervaciju potvrdite/uplatite debitnom karticom kontaktiraćemo Vas sa molbom da nam javite alternativni način plaćanja.

Sedište, obrok, prevoz osoba sa invaliditetom

Ukoliko na odabranom letu možete izvršiti rezervaciju sedišta, to možete sami uraditi prilikom procesa rezervacije avio karte. U rezervaciju možete upisati Vaš broj kartice za prikupljanje milja (Frequent Flyer Number). Ako naknadno želite rezerviratise sedište, obrok, upisati broj za prikupljanje milja (Frequent Flyer Number) ili imate neki drugi specifičan zahtev, pošaljite nam e-mail na pričajtesanama@playtravel.rs (molimo Vas da prilikom slanja e-maila koristite šifru rezervacije u predmetu e-maila kako bi smo lakše pronašli Vašu rezervaciju i što brže rešili Vaš zahtev), a mi ćemo Vam odgovoriti u najkraćem mogućem roku.

Letovi ka određenim destinacijama i određenim avio kompanijama nemaju mogućnost rezervacije sedišta i odabira posebnog obroka. Za sva eventualna pitanja i informacije možete nam pisati na e-mail pricajtesanama@playtravel.rs

Prekookeanska putovanja i putovanja ka destinacijama za koje Vam je potrebna viza

NE PREPORUČUJEMO VAM DA KRENETE NA PUTOVANJE UKOLIKO NEMATE SVE POTREBNE PUTNE ISPRAVE, KAO ŠTO SU PASOŠ I VIZA. U OBAVEZI STE DA PROVERITE VIZNI REŽIM ZEMLJE U KOJU PUTUJETE.

Prekookeanska putovanja kao i neke destinacije osim važeće putne isprave (pasoša) često zahtevaju vize, dozvole za ulazak, tranzitne vize, zdravstveno osiguranje, povratne karte ili potvrde o nastavku putovanja ili bilo koju kombinaciju navedenog. Odgovornost za prikupljanje kompletne putne dokumentacije snosi putnik, za sva eventualna pitanja i informacije Vam stojimo na raspolaganju.

Detaljni uslovi prevoza putnika i prtljaga u vazdušnom saobraćaju

Pošalji Svoj Komentar

Vaš Komentar ili Pitanje

Komentari Putnika

2 Komentara
  1. kupovina karte za dete

    petrovic andreja
     odgovori
    30/01/2018

    Ukoliko dete ima 2 pune godine i 2 meseca, ono je infant ili child?

    • Play Travel
       odgovori
      31/01/2018

      Andreja, nakon što napune dve godine deci nije dozvoljeno da sede u krilu roditelja tokom leta, kada je i prelazak iz statusa infant u child prilikom kupovine avio karte. Dodatne informacije možete pronaći na sledećoj stranici.

Vaše ime
Vaš Email
Naslov komentara
Vaš komentar