Promene u cilju ekonomičnijeg poslovanja, a ne low cost modela, navodi Air Serbia
Posle brojnih navoda medija o tome kako Air Serbia menja način poslovanja i postaje low cost avio kompanija, predstavnici srpske avio kompanije oglasili su se zvaničnim saopštenjem koje prenosimo u celosti, a koje negira te informacije.
“Tvrdnje koje su se danas pojavile u nekoliko beogradskih medija u vezi sa navodnom transformacijom Air Serbia u lou kost kompaniju u potpunosti su iskonstruisane i netačne. Kao izvori za ove tvrdnje navedeni su neimenovani bivši zaposleni kompanije, kao i navodni pojedini putnici, čije su poruke sa društvenih mreža citirane u tekstu kao “krunski dokazi” za tvrdnje iznete u tekstu.
Air Serbia se ne transformiše u low cost kompaniju. Air Serbia sleće i nastaviće da sleće na glavne svetske aerodrome kao što su JFK u Njujorku, Hitrou u Londonu, Šarl de Gol u Parizu i druge. Low cost kompanije uglavnom sleću na manje aerodrome, udaljene od velikih gradova u kojima su takse za korišćenje aerodromskih usluga mnogo niže. Air Serbia ima vrhunski Premium salon na Aerodromu „Nikola Tesla“ u Beogradu, najbolji na Balkanu, dok low cost tako nešto po pravilu nemaju.
Air Serbia ima sopstveni program za česte putnike (frequent flyer program) Air Serbia Etihad Guest Program sa preko 110.000 članova do sada, koji gostima pruža čitav spektar mogućnosti za ekonomičnije putovanje i bolje ukupno iskustvo putovanja. Low cost kompanije nemaju ovakvu vrstu programa. Na kraju, low cost kompanije lete „od tačke A do tačke B“ (point-to-point), dok kod Air Serbia možete da kupite karte za putovanja do 42 destinacije preko čvorišta u Beogradu, kao i do stotina drugih destinacija, koje su dostupne posredstvom Air Serbia kod-šer partnera. Dakle, Air Serbia ne može nikako da se transformiše u lou kost kompaniju.
Ono što je tačno jeste da se u Air Serbia dešava niz promena čiji je cilj da se postigne ekonomičnije poslovanje, veće uštede i povećanje profitabilnosti u jednoj veoma konkurentnoj industriji sa mnogo izazova. To nije nešto što se dešava samo u Air Serbia, već se sa tim suočavaju sve svetske avio-kompanije. Pravila igre se menjaju, uspešniji će biti oni koji se najbolje prilagode novim pravilima. Mere racionalizacije doprineće boljoj organizaciji rada, uz optimalno korišćenje ljudskih resursa i uštede u poslovanju. Navedene mere neće ni na koji način uticati na redovno obavljanje poslovnih aktivnosti, niti će uticati na kvalitet usluge koja se pruža gostima.
Air Serbia iz godine u godinu beleži stabilan rast, iako posluje na veoma izazovnom tržištu – sa snažnom konkurencijom, izrazito sezonalnim karakterom poslovanja (najviše posla je tokom letnjih meseci, dok je broj gostiju manji tokom zimskog perioda), stalnim fluktuacijama na tržištu goriva i slično. Ipak, i pored svega navedenog, srpska nacionalna avio kompanija raste i razvija se“, navodi se u saopštenju avio kompanije Air Serbia koje prenosi portal TangoSix.
Vaš Komentar ili Pitanje
Komentari Putnika