Kodšer letovi i kako rešiti probleme

Šta je kodšer i kako da dobijete nadoknadu za kodšer letove?

 

Kodšer sporazum ili samo kodšer danas je uobičajena praksa u avio industriji, ali mnogi putnici ne znaju i dalje zašto ovakvi dogovori avio kompanija postoje. Takođe, mnogima nije jasno i kako da reše probleme koji nastanu na kodšer letovima. Evo odgovora na najčešća pitanja.

 

Šta je tačno kodšer?

 

Iako deluje kao nešto jako zamršeno kodšer dogovor je zapravo jako jednostavan: to je poslovni sporazum dve ili više avio kompanija koji im omogućava da prodaju avio karte za linije i letove svojih partnera. Jedna avio kompanija tako može imati svoje kodove i na letovima koje ne obavlja direktno.

 

Kod šer Star Alliance

 

Tako na primer let avio kompanije Air Serbia na liniji Beograd – Amsterdam u 6:30h ima oznaku JU 360, ali i KL 2823 holandske nacionalne avio kompanije KLM. KLM Royal Dutch Airlines u svojoj ponudi prodaje avio karte za ovaj let, kao da se radi o liniji koju sama obavlja, ali u stvari na njoj lete avioni avio kompanije Air Serbia. Doduše u ovako konfuznoj situacije, treba biti i pažljiv jer se dešava da su i cene avio karata različite u zavisnosti od toga preko koje avio kompanije se one kupuju.

 

Koju korist avio kompanije imaju od toga?

 

Kodšer je od ogromne važnosti za avio kompanije, pogotovo one manje. Time što druge avio kompanije u alijansi mogu da prodaju avio karte za njihove letove, pojavljuje se veća verovatnoća da će biti rasprodata sva mesta u njihovim avionima jer su ponuđena mnogo većem broju potencijalnih putnika koje velike avio kompanije privlače.

 

Druga prednost je promotivnog karaktera: oznake jedne avio kompanije se mogu pojaviti i na aerodromima do kojih ne lete uopšte, čime deluje kao da ta avio kompanija ima veliku i razgranatu mrežu linija. Na svojim vebsajtovima i promotivnim kampanjama avio kompanije često dodaju takve destinacije kako bi delovale još ozbiljnije.

 

Iz ovog razloga svi žele da se nađu u velikim avio alijansama kakve su Star Alliance, SkyTeam ili Oneworld.

 

Koju korist putnici imaju od kodšera?

 

Razgranatija mreža linija znači i lakše organizovanje putovanja. Uz kodšer sporazume, čak i putovanje oko sveta može lako da se izvede. Iako bi za ovakvo putovanje trebalo sigurno bar tri avio kompanije, izgledaće kao da se sve obavlja uz pomoć samo jedne, jer će svi letovi imati oznake te avio kompanije.

 

Na ovaj način, raspored letova je bolje usklađen za presedanje, što štedi putnicima vreme, a i kupovina avio karata može da se obavi samo preko jedne avio kompanije. Takođe, usluge avio kompanija postaju standardizovane za sve kodšer partnere, što podrazumeva i prenos prtljaga.

 

Na kraju, svi putnici koji skupljaju bonuse kod avio kompanija (tzv. “frequent flier”) uz kodšer mogu lakše da osvoje poene, jer će, u teoriji, leteti samo jednom avio kompanijom, a ne sa više različitih. Ipak, svaka avio kompanija kod koje se kupuju avio karte dužna je da navede svoje partnere na odabranoj liniji, kao i koja avio kompanija je nadležna za koje letove.

 

Šta ako nastane problem?

 

Ukoliko neki putnik iskusi bilo kakav problem na svom putovanju, kao što je kašnjenje prtljaga, kašnjenje i odlaganje letova, sve avio kompanije koje obavljaju letove na toj liniji dele dužnost nadoknade štete.

 

Žalba može da se uputi bilo kojoj avio kompaniji koja obavlja neki od letova za koje putnik ima avio kartu, ali po istraživanju sajta ClaimAir, ipak je najbolje kontaktirati avio kompaniju kod koje su kupljene avio karte i čije se oznake nalaze na avio kartama.

 

Zgodno je znati da po regulativi EC No 261/2004, svi letovi ka Evropskoj Uniji i iz nje podležu posebnom pravilu koje garantuje nadoknadu u visini do 600 EUR u slučaju problema. Ovo je bitno, jer čak i ako avio kompanija dolazi iz zemlje koja nije članica EU, podleže ovom pravilu ukoliko problem nastane na letu ka i iz grada u Evropskoj Uniji.

 

Izvor: Claimair.com

Online rezervacije na playtravel.rs

ili telefonom na 011.305.93.14

Rent-a-Car Online rezervacije

Rezervišite avio kartu:

1 Putnik
  • 00 Odraslih
  • 00 Dece
  • 00 Beba
Pošalji Svoj Komentar

Vaš Komentar ili Pitanje

Komentari Putnika

0 Komentara
Vaše ime
Vaš Email
Naslov komentara
Vaš komentar