Miran san na 10 km visine

Ko nudi najbolji san na 10 km visine?

Konačno dobre vesti za poslovne putnike na dugim letovima: sve više avio kompanija će u biznis klase uvesti ležajeve na kojima može da se spava horizontalno. Loše vesti: možda će potrajati malo duže nego što bi putnici hteli.

san

American Airlines u svom pormotivnom videu na prekookeanskim letovima reklamira ove ležajeve, iako nijedan još nije postavljen. Stolice koje se izvlače i ravni ležajevi u avionima Air New Zealand nude svakom putniku direktan pristup prolazu. American i ostale kompanije koje kompezno najavljuju ove inovacije su u zaostatku za, recimo, British Airways i Virgin Atlantic koji već nude horizontalne krevete na svim noćnim letovima.

 

Ležanje horizontalno, umesto pod određenim uglom, čini veliku razliku i pruža bolji san jer otpušta pritisak sa nekih delova tela. Mnoge avio kompanije kažu da je prvi na listi želja njihovih putnika dobar san. „To je sve važnije pitanje”, kaže Majk Heni direktor proizvoda u Delta AirLines, koja je na pola puta ka uvođenju ravnih ležajeva. „To čini ogromnu razliku”.

 

Šta više, putnici su sve probirljiviji i kad je reč o sedenju. „Ljudi gledaju sve aspekte jednog sedišta”, kaže Nik Lusardi, vodeći dizajner u Virgin Atlantic, koji je pet godina proveo radeći na novom sedištu. „Avio komaije ne smeju ništa više da rade polovično”, kaže on. Razlog tako visoke cene je taj što se punjenje i postavljanje za sedište razlikuje od materijala koji se koristi za krevet, a sedište u biznis klasi je i jedno i drugo.

 

Nekoliko avio kompanija koje prevoze putnike sa najdubljim džepovima, poput British Airways, Virgin Atlantic, Swiss i Etihad Airways, imaju poptuno ravne krevete u svim biznis klasama. Virgin Atlantic je postavio drugu generaciju ravnog horizontalnog kreveta sa sistemom za ljuljanje. American Airlines, Air France/KLM, Japan Airline i El Al nemaju za sada horizontalne krevete, samo sedišta koja se mogu razvući. Prvi krevet stiže u American Airlines početkom sledeće godine u novom Boeing 777-300 avionu, a adaptacija cele flote neće početi pre 2014.

 

United Airlines, najveća avio  kompanija kad je reč o pređenoj kilometraži putnika, ima najviše aviona sa ravnim krevetima od bilo kog drugog avio prevoznika. Do kraja meseca 174 aviona će imati ležajeve, a preostalih 15 iz flote biće opremljeno do juna. Neke kompanije kažu da poptuno ravni kreveti podrazumevaju mnogo veću cenu kartre, druge tvrde da se troškovi ugradnje ne isplate, ali dobijaju mnogo bolje ocene kod putnika.

 

Nekoliko avio prevoznika otkriva da, iako nema celu flotu opremljenu krevetima, svi avoni koji idu do SAD i nazad poseduju ove ležajeve. To su Qantas, Singapore Airlines, Emirates, Cathay Pacific, LAN i Air New Zealand. All Nippon Airways ima na svim letovim osim za Vašington i Honolulu, a Korean Air tvrdi da pokriva 70% destinacija u SAD.

 

Da bi uštedele na prostoru, avio kompanije najčešće kombinuju dva ležaja u cik-cak položaju – glava jednog putnika je okrenuta ka pilotskoj kabini, a drugog ka repu aviona.

 

Izvor: b92.net

Rezervišite avio kartu:

1 Putnik
  • 00 Odraslih
  • 00 Dece
  • 00 Beba
Pošalji Svoj Komentar

Vaš Komentar ili Pitanje

Komentari Putnika

0 Komentara
Vaše ime
Vaš Email
Naslov komentara
Vaš komentar